joi, 23 ianuarie 2014

Faceti turul Academiei Sf. Vladimir cu Mark Waters

"Cand regizezi este foarte important sa-ti si imaginezi ceea ce citesti,ca apoi sa gasesti sau sa creezi ceva in lumea reala.Cand eu am citit "Academia Vampirilor" imi formasem o imagine a academiei Sf. Vladimir cu ajutorul descrierii lui Richelle Mead si stiam ca primul pas in creare filmului avea sa fie gasirea locatiei.

Am cautat prin toata lumea,mai intai verificand scoli si universitati mai vechi din New England,apoi prin Cehoslovacia,vizitand multe castele si cladiri vechi.Apoi am condus de la Edinburgh,Scotia prin tot Regatul Unit. Si cam la o ora de SV Londrei,am ajuns la Scoala Charterhouse.Imediat ce-ak vazut curtea,am simtit ca am gasit locul potrivit.Scoala asta nu era doar imaginea mea a academiei...era si mai buna.

Din fericire cei de la scoala au fost de acord sa ne lase sa filmam acolo pe timpul vacantelor.Privelistea si atmosfera scolii a definit intregul look al filmului.Juxtapunerea arhitecturii anilor 1800 cu tehnologia moderna si adolescentii din ziua de azi e ceva ce va oferi filmului nostru unicitate.
Desi noi am filmat in Anglia, Sf. Vladimir se afla bineinteles in Montana,asa ca am facut multe ca sa para ca suntem acolo.Sa montam semnul cu Montana a fost usor.Sa folosim efecte speciale pentru a adauga munti pe fundal in majoritatea scenelor de afara - asta a fost greu.
Avand in vedere ca avem de-a face cu vampiri,o mare parte a actiunii din film se desfasoara noaptea sau la ora magica,ori la amurg,ori in zori,ca sa nu fie soarele pe cer.Dupa cum vedeti din acest unghi al scolii,arhitectura defineste tonul filmului.Inspira veneraţie,dar in acelasi timp este impunător si inspaimantator.
Imi aduc aminte cand filmam Mean Girls si Freaky Friday ca ma rugam de figuranti sa nu mai tranteasca usile dulapurilor lor asa de tare in scenele de pe hol,pentru ca incurca dialogul.La Sf. Vladimir,holurile au o cu totul alta atmosfera,dupa cum puteti vedea la acest hol arcuit.Bineinteles,distractiv e sa vezi liceeni comportandu-se exact ca niste liceeni,chiar si intr-un astfel de mediu clasic.
Acesta este mansarda bisericii,unde Lissa si Christian se intalnesc pentru prima data si unde usor-usor creste atractia dintre ei.Am construit acest loc la Studiourile Pinewood,folosind stilul de la scoala Charterhouse.Am incercat sa o facem sa dea sentimentul de confortabil,chiar daca este o camera de citit in mansarda unei biserici.
Chiar daca dhampirii nu sunt sensibili la soare,trebuie sa se obisnuiasca cu programul nocturn al Moroilor.Mi-a placut ideea de a avea o sala de sport afara,cu scoala pe fundal.Doar ca e noapte,iar ideea de antrenament al dhampirilor este mult mai intensa decat a oamenilor.Asa ca am construit acest aparatura de antrenamente cu echipamente istovitoare,precum giroscopul de la antrementele spatiale.
Scenele din auditoriu cu Regina Tatiana au fost filmate la o alta scoala britanica,Scoala Harrow (unde Winston Churchill a fost elev).Am simtit ca avem nevoie de un spatiu impresionant pentru a stabili grandoarea culturii regale a Moroilor,iar acest auditoriu a fost senzational. Dupa cum puteti vedea,toti studentii,atat Moroi cat si dhampiri,poarta uniforme.Singura diferenta este ca logo-ul de pe sacou este diferit - la dhampiri fiind accentuat semnul promisiunii,in timp ce la Moroi este accentuat simbolul magiei in care sunt specializati.
Am creat embleme care sa reprezinte fiecare dintre cele 12 familii regale de Moroi si apoi le-am extins in bannere pe care le-am putut atarna in diferite zone ale scolii.Aceasta este scara din afara biroului Directoarei Kirova,unde Dimitri o confrunta pe Rose dupa intalnirea cu Kirova."