sâmbătă, 16 februarie 2013

Povestea din spatele romanului "The Indigo Spell"

Richelle a fost invitata recent la MTV Hollywood Crush,unde a vorbit despre una dintre cartile ei preferate si cum aceasta a inspirat-o cand a scris The Indigo Spell.
Mi-a placut foarte mult acest articol si mi-am zis sa-l traduc,in caz ca printre voi exista fani care au citit The Indigo Spell.
Sper sa va placa!

"Oamenii adesea ma intreaba de unde-mi vine inspiratia,iar eu niciodata n-am un raspuns bun pentru ca,ei bine,inspiratia vine de peste tot : oameni,locuri,amintiri.Peste tot in jurul nostru sunt mici puncte care detin putina inspiratie.Iata unul neasteptat.

Louisa May Alcott,cunoscuta pentru romanul "Little Women",a mai avut un roman,mai putin cunoscut,numit "Eight Cousins".Acesta spune povestea unei fetite orfane,care e trimisa sa locuiasca in orasul in care a copilarit tatal ei,unde ea descopera ca are 7 veri si verisoare si o gramada de matusi si unchi.Ma rog,cartea este buna,dar eu n-o ador.Ceea ce cu adevarat ador este continuarea acestui roman,"Rose in Bloom".Mda,am mentionat ca numele fetei este Rose? (Rose Hathaway n-a fost numita dupa personajul Rose Campbell al lui Alcott,dar cu siguranta  a fost unul dintre motivele pt care mi-a placut atat de mult acest nume).

In "Rose in Bloom",Rose este o tanara domnisoara si asta inseamna ca e pregatita pentru ceea ce asteptam eu : romantism! Unul dintre pețitori este Mac,cel mai tacut si simplu var (actiunea are loc in secolul XIX,asa ca se purta faza cu relatiile intre veri).Ea dragut il refuza si ii spune ca desi il iubeste ca pe un membru al familiei si un bun prieten,el nu e eroul romantic la care a visat ea si ca trebuie sa treaca peste aceste sentimente.El ii spune ca nu poate face asta si ca o va iubi in continuare asa cum stie el,in timp ce ea continua sa-si vada de viata.El apoi isi face planul sa nu mai aduca vorba de iubire,dar intr-un final o cucereste fiind un adevarat prieten pentru ea,facand mereu gesturi romantice ce o fac sa realizeze 'Hei,poate ca cel mai bun prieten al meu poate fi un erou romantic".

Ador aceasta poveste de dragoste.Cand ma pregateam sa incep "The Indigo Spell",aveam de gand ca Adrian sa se comporte ca de obicei cu Sydney,visator si sarcastic si/sau incercand mereu s-o castige cu gesturi spontane.Apoi m-am gandit,'Daca s-ar comporta ca Mac?Daca Adrian ar ramane linistit si ar spune 'Ok Sydney,tu fa ce vrei sa faci'. Eu sincer nu stiam daca lui Adrian o sa-i iasa.Mac este un personaj serios,rabdator,care e obisnuit sa fie dat deoparte.Acestia nu sunt termenii care de obicei il descriu pe Adrian,dar deodata chiar vroiam sa vad daca cineva ca el,care-i obisnuit sa fie adorat,ar putea sa fie responsabil si indeajuns de puternic incat sa reziste mai mult.Ar putea sa respecte sentimentele lui Sydney indeajuns incat sa se retraga si sa n-o bata constant la cap?Ar putea fi el destul de matur incat sa nu se planga de respingerea ei?Si ar putea el fi destul de rabdator incat s-o lase pe Sydney sa-si dea seama ca si ea simte ceva?

Aceste intrebari m-au ajutat si mai mult sa scriu cartea si aste ma aduce la subiectul initial,al inspiratiei.Asa cum am spus,vine de peste tot si deseori apare intrebarea "Ce-ar fi daca?".Gasiti ceva asa cum am gasit eu in cartea lui Alcott si apoi o rasuciti pe toate partile si o introduceti intr-un context complet diferit.Asta-i super la un scriitor.Iti pui intrebari incredibile...si apoi gaseste raspunsuri si mai incredibile."

Traducere: VARo