miercuri, 20 noiembrie 2013

Richelle Mead vorbeste despre "The Fiery Heart" intr-un nou interviu cu Entertainment Weekly

Entertainment Weekly : La sfarsitul cartii The Fiery Heart ai scris, "Suntem la mijlocul seriei,deci stiti ca lucrurile se vor complica ,dar rezistati!Va merita asteptarea." De ce ai adaugat asta?
Richelle Mead: Doar ca sa-i pregatesc pe cititori.Ar trebui sa fie obisnuiti pana acum.Cand Atingerea Umbrei (cartea #3 din seria Academia Vampirilor) a fost lansata,oamenii credeau ca avea sa fie ultima carte a seriei.Asa ca doar le-am adus aminte...Pentru mine jumatatea seriei o reprezinta cartile care ii surprind pe cititori,care-i fac sa-si doreasca mai mult.Celelalte carti sunt doar inceputul. Acum suntem la jumatatea seriei si nu stii ce s-ar putea intampla.Dar teoretic,eu pot rezolva orice [rade].

EW: A fost acesta sfarsitul care mereu l-ai avut in gand pentru The Fiery Heart?
RM: Da.Motivul pentru care cartea asta este comparata cu Atingerea Umbrei - atat de oameni care au citit-o cat si de mine - este momentul crucial care-l aveam planuit inca de la prima carte.Stiam ca in directia aceasta ne vom indrepta,pentru ca reprezinta un moment in care totul se schimba.Influenteaza toate personajele si planurile lor.Urasc sa spun "E ceva la care speram sau ceva anticipat" pentru ca suna de parca vreau sa-mi torturez cititorii.Si nu asta e scopul meu [rade].

EW: O mare schimbare la aceasta carte a fost ca ai scris atat din perspectiva lui Sydney,cat si din perspectiva lui Adrian.Cum au reactionat cititorii la gandurile lui Adrian?
RM: Pare sa le fi placut.Adrian este un personaj complicat.Cand l-ati intalnit pentru prima data in Initierea (cartea #2 a seriei Academia Vampirilor),unii oameni l-au luat drept un personaj negativ,pentru ca parea egoist, un playboy petrecaret.Cred ca acea parere s-a schimbat considerabil pe masura ce seria Bloodlines a evoluat.Acest volum ne duce la urmatorul nivel.Chiar puteti intra in mintea lui si vedeti de unde au venit acele decizii si alegeri din viata lui.El nu este neaparat din nastere egoist sau nepasator.Doar ca are multe pe cap...Cred ca a fost bine ca am pus 2 naratori,pentru ca intr-un final, Adrian si Sydney, chiar daca au stiluri diferite de narare, au un scop comun.Sper din suflet ca a oferit povestii o perspectiva unica.

EW: Cu care personaj te distrezi mai mult cand scrii? Adrian sau Sydney?
RM: Adrian este mult mai amuzant in sensul ca limbajul lui este mai lejer.La el pot sa introduc si niste injuraturi si asta-i cam distractiv.Cu Sydney este mult mai usor pentru ca ea gandeste practic.Cand incerc sa descriu un plan mai complex sau ceva destul de complicat,cu ea,pot scrie intr-o maniera precisa.Nu trebuie sa ma gandesc la o gluma ca sa o adaug acolo.Dar si ea are sensul umorului dezvoltat,asa ca in cazul ei uneori gluma poate iesi si fara sa incerc.

EW: The Fiery Heart doar ce-a fost lansata,dar trebuie sa intreb.Ce ne poti spune despre urmatoarea carte, Silver Shadows?
RM: Silver Shadows [lansata pe 29 iulie 2014] poate fi o carte destul de intunecata.Imediat ce spun asta,cei care vor termina The Fiery Heart vor spune "Cum adica destul de intunecata?Este deja intunecata la sfarsitul volumului The Fiery Heart!" Sunt niste chestii intortocheate pe acolo,mai ales cu Sydney.Vor intelege cititorii cand vor citi acel final.
Dar in acelasi timp Silver Shadows este o carte care-ti ofera speranta.Este o carte foarte romantica.Niste momente foarte romantice vor putea fi citite spre sfarsitul carti.Este diferita de The Fiery Heart. Va avea loc o schimbare in Silver Shadows.Cei pasionati de povesti de dragoste si romantism,vor fi tare incantati de ceea ce se intampla acolo.Asa ca sper va echilibra cumva partea mai intunecata a povestii.

EW: Cum merg lucrurile cu The Immortal Crown, al doilea volum din seria Age of X?
RM: A fost mult mai relaxant decat cu prima carte Age of X, Gameboard of the Gods,pentru ca aceea a fost cartea de inceput.Cum spuneam mai devreme,cartile de inceput prezinta lumea si personajele,inainte ca eu sa pot face ceva cu ele.In aceasta carte pot incepe direct cu lucrurile pe care imi place sa le fac,adica sa-mi pun personajele la incercari,atat personale cat si cu alte personaje.Elementul romantic este putin mai evidentiat aici,cuprinzand bineinteles si complicatii.

EW: Ce ne mai poti spune despre The Fiery Heart?
RM:  Ador cartea asta. Suna ciudat pentru ca probabil oamenii gandesc "Oh autorii isi iubesc toate cartile".Dar nu-i adevarat.Se intampla sa termin o carte si sa-mi spun in sine "Eh,nu prea stiu ce sa zic".Dar aceasta carte chiar mi-a placut.Relatiile dintre personaje sunt mult mai dezvoltate.Atat Adrian cat si Sydney au propriile lor aventuri.Sper din tot sufletul ca cititorii sunt la fel de entuziasmati ca mine.


Eh haide,a mai terminat cineva TFH? Sau o citeste cineva? Eu am si terminat-o si vai,ce mi-a placut!!!Acum nu-mi vine sa cred cat mai am de asteptat pana la Silver Shadows!